جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

تعميرات برج خنك كننده

۷ بازديد

تعميرات برج خنك كننده شامل مجموعه اقداماتي است كه جهت بازسازي ، بروز رساني و بهسازي بروي برج خنك كننده انجام مي شود. تعميرات برج خنك كننده گاه مي تواند شامل تعويض قطعه اي كوچك و گاهي شامل تعويض و يا تعمير مجموعه اي از قطعات و كل بخشي از برج خنك كننده مي باشد. برج خنك كننده از جمله دستگاه هايي است كه به دليل در معرض رطوبت قرار داشتن به سرعت دچار خوردگي و فرسودگي مي شود بنابراين نياز است تا تعميرات برج خنك كننده به صورت دوره اي طبق زمان بندي مشخص انجام شود.

 

اقدامات قبل و پس از تعميرات برج خنك كننده

 

پمپ و برج خنك كننده خاموش شود : جهت شروع اقدامات مربوط به تعميرات برج خنك كننده نياز است كه پمپ سيستم و پروانه برج خنك كننده خاموش شود تا از نظر ايمني مشكلي بوجود نيايد. وقتي برج خنك كننده خاموش است دسترسي به بخش هاي مختلف آن به راحتي امكان پذير است و كاربر مي تواند تعمير و يا تعويض قطعات را به سرعت انجام دهد. در تمام مراحل در نظر داشته باشيد كه حفظ ايمني در هنگام كار و تعميرات برج خنك كننده بسيار مهم و ضروري مي باشد.

 

بسياري از قطعات برج خنك كننده در دوره زمانبندي مشخص نياز به بازرسي ، تعمير و تعويض دارند.

 

اقدامات مورد نظر شامل تعويض يا تعمير قطعات انجام شود : پس از خاموش كردن سيستم مي توان قطعاتي كه نياز به تعمير يا جايگزيني دارند را تشخيص داد ، برخي از قطعات را مي توان در همان محل پروژه تعمير و بازسازي نمود و برخي از قطعات هم بايستي جايگزين شوند. قطعات مصرفي از جمله پكينگ برج خنك كنندهاز جمله قطعاتي هستند كه در دوره زماني نياز به تعويض دارند.

پايان تعميرات برج خنك كننده و اقدام به روشن كردن سيستم : پس از اقدامات تعمير تمام تجهيزات و قطعات اضافي را از برج خنك كننده ( cooling tower) خارج كنيد و دستگاه را تميز كنيد . مطمئن شويد كه كليه قطعات در جاي خود مونتاژ شده اند و سپس برج خنك كننده را روشن كنيد. اگر پس از روشن كردن صداي غير معمول شنيده شد و يا عملكرد برج دچار نقص بود به سرعت برج خنك كننده را خاموش كنيد و مجددا آن را بررسي كنيد.

براي مطالعه بيشتر به مطلب ” عيب يابي برج خنك كننده ” مراجعه فرماييد.

 

http://badrantahvie.com/cooling-tower-repairs

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.