پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

برج خنك كننده بدون پكينگ

۱۷ بازديد

 

برج خنك كننده بدون پكينگ در حقيقت برج خنك كننده اي است كه در ساختار آن پكينگ به كار نرفته است مانند برج خنك كننده اتمسفري كه فقط آب به داخل سطح مقطع برج خنك كننده پاشيده مي شود و بدينوسيله آب و هوا با هم تماس پيدا مي كنند. در برج خنك كننده بدون پكينگ مي توان از فن براي به جريان انداختن هوا استفاده نمود ، اين نوع برج هاي خنك كننده در صنايعي كاربرد دارند كه آب به جريان در آمده در داخل كولينگ تاور به شدت اسيدي يا قليايي مي باشد و نمي توان از برج خنك كن معمولي استفاده نمود.

عملكرد برج خنك كننده بدون پكينگ

در كارخانجات ذوب و احياي فلز روي معمولا آب به گردش در آمده براي خنك كاري به شدت اسيدي مي شود و در صورت استفاده از برج خنك كننده معمولي به قطعات برج خنك كننده از جمله الكتروموتور، پروانه ، پكينگ برج خنك كننده و قطره گير ، ساپورت ها و بدنه آسيب جدي مي رساند. براي حل مشكل از برج هايي با سطح مقطع مربع يا گرد با ارتفاع بسيار بلند استفاده مي شود كه فن به صورت دمنده يا مكنده در ناحيه پايين دستگاه قرار دارد ، آب از قسمت فوقاني دستگاه پاشيده شده و به دليل ارتفاع زياد تا هنگام رسيدن به پايين با هواي به جريان درآمده انتقال حرارت و جرم صورت مي دهد.

 

برج خنك كننده بدون پكينگ داراي ارتفاع بسيار بلندي است تا آب و هوا زمان و سطح تماس كافي براي انتقال حرارت داشته باشند ، در قسمت زيرين نيز هوا به وسيله فن هاي دمنده به جريان در مي آيد و به سمت بالا دميده مي شود.

 

در واقع ارتفاع بلند برج خنك كننده جايگزين پكينگ مي شود و موجب افزايش زمان و افزايش سطح تماس و در نهايت خنك شدن آب در برج خنك كننده است. همچنين در اين دستگاه فن در محلي قرار گرفته است كه از اسيد دور است و با دمش يا مكش هوا را از كانال فرعي به سازه اصلي وارد مي نمايد. در ساخت بدنه بايد از نوع متريال استفاده كرد كه در مقابل اسيد بسيار مقاوم باشد تا در مجاورت اسيد از بين نرود. اين نوع برج خنك كننده به طور كلي در كارخانجاتي به كار برده مي شود كه آب به گردش در آمده اسيدي شده باشد مانند كارخانجات روي ، توليد اسيد و محصولات اسيدي.

 

http://badrantahvie.com/fill-less-cooling-tower/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.